Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/20.500.12207/629
Full metadata record
wcag
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPassarinho, Aldo-
dc.contributor.authorSousa, Ana Sofia-
dc.contributor.authorNunes, Tiago-
dc.contributor.authorSilva, Viviane-
dc.date.accessioned2013-12-03T15:22:01Z-
dc.date.available2013-10-
dc.date.available2013-12-03T15:22:01Z-
dc.date.issued2013-10-
dc.identifier.citationPassarinho, A. S., de Sousa, A. V., Nunes, T. C., & Silva, V. (2013). Portfolio as a topological tool to define a professional profile in the area of creative industries. International Journal of Education through Art, 9(3), 399-410. DOI: 10.1386/eta.9.3.399_7pt_PT
dc.identifier.issn1743-5234-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12207/629-
dc.description.abstractThe main goal of this visual essay is to explore visual data mapping and mining of an Art and Media B.A. Portfolio as means to define a professional profile in the creative industries. As artists, researchers and teachers with a multidisciplinary background, we intend to focus our research in art-based methodologies that allow us to explore dialogical and processual methods to envision and improve our art practice and teaching as reflective practitioners. A/r/t/ography was identified as a valuable methodology for this purpose. Furthermore, Portfolio was also identified as an insightful tool to map topographic and topological paths within the B.A. curriculum. Through a visual thinking process we explored and discussed several means of representation translated in this visual essay. This experimental framework will allows us to proceed with the professional profile definition informed by the outcomes obtained through visual mapping of the B.A. Portfolio.pt_PT
dc.description.abstractA presente investigação pretende, através da aplicação de metodologias baseadas nas artes, mapear o Portefólio artístico de um curso de Licenciatura e afirmá-lo como instrumento pedagógico que permita clarificar o perfil profissional associado ao mesmo. Enquanto artistas, investigadores e professores, com formação multidisciplinar, foi fundamental a utilização de uma metodologia que permitisse a confluência das diferentes dimensões da nossa atividade. Nesse sentido, a A/r/tografia permitiu aproximar a prática e pensamento criativo na ótica da formação orientada para a profissionalização, através da clarificação do espaço multidimensional que define o Portefólio artístico do curso. Este ensaio visual traduz o processo dialógico de reflexão sobre a orgânica funcional do curriculum do curso, justaposta à exploração do pensamento visual, intertextualidade e diferentes técnicas de representação. O espaço epistemológico, definido pelo Portefólio e Perfil Profissional em elaboração, assume-se intencionalmente como instrumento de estudo, cuja forma emerge de acordo com as premissas em análise.pt_PT
dc.language.isoengpt_PT
dc.publisherIntellectpt_PT
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesspt_PT
dc.subjecta/r/t/ographypt_PT
dc.subjectArt-based researchpt_PT
dc.subjectCreative industriespt_PT
dc.subjectIndústrias criativas;pt_PT
dc.subjectPortefóliopt_PT
dc.subjectMapeamento visualpt_PT
dc.subjectMetodologias artísticaspt_PT
dc.subjectPortfoliopt_PT
dc.subjectVisual mappingpt_PT
dc.subjectHigher educationpt_PT
dc.subjectEnsino superiorpt_PT
dc.subject.classificationIndexação Scopuspt_PT
dc.titlePortfolio as a topological tool to define a professional profile in the area of creative industriespt_PT
dc.typearticlept_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.1386/eta.9.3.399_7pt_PT
degois.publication.firstPage399pt_PT
degois.publication.lastPage410pt_PT
degois.publication.titleInternational Journal of Education Through Artpt_PT
degois.publication.volume9 (3)pt_PT
Appears in Collections:D-AHD - Artigos em revistas com peer review

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.